Λογότυπο Βιβλιοπωλείου Gutenberg

Οι Κανόνες της Τέχνης και η Μαγεία της Ζωγραφικής

28,00 25,20

Διαβάστε ένα απόσπασμα

Οι Κανόνες της Τέχνης και η Μαγεία της Ζωγραφικής

28,00 25,20

    • Κωδ. Ευδόξου:
      94645844
    • Εκδόσεις:
    • ISBN:
      978-960-01-2136-0
    • Έκδοση:
      1η, Ιούλιος 2020
    • Κωδ. καταλόγου:
      9120846
    • Εξώφυλλο:
      Μαλακό
    • Σχήμα:
      17 x 24
    • Σελίδες:
      511
Περιγραφή

Σε ποιο ιστορικό περιβάλλον, υπό ποιες προϋποθέσεις, με ποιους υποστηρικτικούς κοινωνικούς φορείς και υποδοχείς δημιουργούνται και διαχέονται τα καλλιτεχνικά στυλ κλασικισμός, ροκοκό, νεοκλασικισμός που χαρακτηρίζουν την παραγωγή των εικαστικών έργων στη Γαλλία κατά τον 17ο και 18ο αιώνα; Στο παρόν βιβλίο εξετάζεται ο ρόλος των θέσεων στη διαμόρφωση των συνθηκών παραγωγής και υποδοχής της ζωγραφικής, ειδικότερα στη συγκρότηση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και της κοινωνικής ταυτότητας των ζωγράφων, στη λειτουργία της τέχνης εντός του πλαισίου του απολυταρχικού κράτους, στις σχέσεις του καλλιτεχνικού έργου με τους αποδέκτες/θεατές του, στη διαμόρφωση του δημόσιου χώρου της ζωγραφικής και στον ρόλο τόσο του θεσμοθετημένου περί τέχνης λόγου, όσο και της τεχνοκριτικής, που αναδύεται ως ανεξάρτητο γραμματειακό είδος εκείνα τα χρόνια. Οι μετατοπίσεις στις θεωρίες και τις αντιλήψεις για το υποκείμενο και το αντικείμενο της καλλιτεχνικής παραγωγής, καθώς και οι διαφοροποιήσεις στις σχέσεις του κοινού με το έργο τέχνης κατά την εξεταζόμενη εδώ ιστορική περίοδο, διανοίγουν κατευθύνσεις που θα οδηγήσουν στις νεωτερικές αντιλήψεις για την τέχνη και τον καλλιτέχνη τον 19ο αιώνα.

Περιεχόμενα

Προλεγόμενα
Εισαγωγή
Η βασιλική ακαδημία ζωγραφικής και γλυπτικής
Η θεωρία της τέχνης
Το κοινό της ζωγραφικής
Η τεχνοκριτική
Επίμετρο
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I. Πίνακες δημοσιεύσεων περί ζωγραφικής στη Γαλλία τον 17ο αιώνα
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II. Επιστολή του Νικολά Πουσσέν στον Φρεάρ ντε Σαμπρέ (1665)
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III. Φιλίπ ντε Σαμπαίν, Διάλεξη στην Ακαδημία για τον πίνακα «Ελιέζερ και Ρεβέκκα» του Νικολά Πουσσέν (7 Ιανουαρίου 1668)
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV. Ντενί Ντιντερό, Εισαγωγή στο Σαλόν του 1765
Κατάλογος και προέλευση εικόνων
Ευρετήριο κυρίων ονομάτων

[Περισσότερα...]
Αναλυτικά Περιεχόμενα