Λογότυπο Βιβλιοπωλείου Gutenberg

Το Παιδί πίσω από τις Λέξεις

25,00 22,50

Το Παιδί πίσω από τις Λέξεις

25,00 22,50

    • Κωδ. Ευδόξου:
      50660149
    • Εκδόσεις:
    • ISBN:
      978-960-01-1677-9
    • Έκδοση:
      1η, Φεβρουάριος 2016
    • Κωδ. καταλόγου:
      9557317
    • Εξώφυλλο:
      Μαλακό
    • Σχήμα:
      17 x 24
    • Σελίδες:
      384
Περιγραφή

Η παιδική λογοτεχνία χάνει συχνά τον δρόμο προς τον αποδέκτη της. Προσπαθώντας να ικανοποιήσει και τους ενήλικες που παρεμβάλλονται πριν το βιβλίο φτάσει στα χέρια των παιδιών (εκδότες, κριτικούς, εκπαιδευτικούς και γονείς), πολύ συχνά στρέφεται και μιλά σ’ αυτούς, αστειεύεται μ’ αυτούς αντί να μιλά και να αστειεύεται με τα παιδιά στα οποία, θεωρητικά, απευθύνεται. Είναι χρήσιμο, λοιπόν, όσοι ασχολούμαστε με το παιδικό βιβλίο να προσέχουμε εάν ο αναγνώστης που διαγράφεται μέσα στις σελίδες και τις εικόνες του βιβλίου που μας ενδιαφέρει είναι πράγματι παιδί κι εάν τα πραγματικά παιδιά που έχουμε υπόψη μας μπορούν να ταυτιστούν μαζί του.
Με βάση τη θεωρία της αναγνωστικής ανταπόκρισης, αλλά και με άλλα θεωρητικά εργαλεία, το παρόν βιβλίο αναλύει διάφορα είδη λογοτεχνικών κειμένων για παιδιά, εικόνες από παιδικά βιβλία αλλά και ταινίες με παιδιά – πρωταγωνιστές, επιδιώκοντας να δείξει πώς διαφαίνεται ο εννούμενος αναγνώστης / θεατής τους, αν αυτός είναι παιδί ή όχι και, αν είναι παιδί, τι είδους παιδί είναι.

Περιεχόμενα

Εισαγωγή
Θεωρητικά Προλεγόμενα
1. Ο εννοούμενος αναγνώστης και η ιδεολογική λειτουργία του ως εργαλεία αξιολόγησης λογοτεχνικών κειμένων για παιδιά
2. Τα "88 Ντολμαδάκια" του Ευγένιου Τριβιζά: ο εννοούμενος αναγνώστης ενός μετα-μυθοπλαστικού λογοτεχνικού έργου για παιδιά
3. Το αμφίρροπο κείμενο: και παιδί και ενήλικος εννοούμενος αναγνώστης. Το παράδειγμα του μυθιστορήματος "Το Καπλάνι της Βιτρίνας"
4. Παιδικό βιβλίο / ενήλικος εννοούμενος αναγνώστης. Το παράδειγμα του παιδικού βιβλίου "Ο Ισίδωρος και ο Ναυαγός" της Αμάντας Μιχαλοπούλου
5. Με άλλα λόγια… Ο εννοούμενος αναγνώστης των διασκευών για παιδιά
6. Βιβλία γνώσεων: το στοίχημα του εννοούμενο αναγνώστη
7. Ο εννοούμενος αναγνώστης/θεατής των εικονοβιβλίων και των κινηματογραφικών ταινιών για παιδιά
8. Η διάσταση μεταξύ εννούμενου αναγνώστη και εννοούμενου θεατή. Το παράδειγμα του εικονοβιβλίου "Παιχνίδι με τον Λύκο" των Κοκορέλη, Παπατσαρούχα
9. Μεταξύ εικόνας και κειμένου: ο εννοούμενος αναγνώστης στα δίχτυα της ειρωνείας
10. Οπτική γωνία και εστίαση στα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία: η θέση του εννοούμενου αναγνώστη, του εννοούμενου θεατή και του εννοούμενου αναγνώστη/θεατή
11. Καν’ το μόνος του! Ο ενεργητικός εννοούμενος αναγνώστης των εικονοβιβλίων και των βιβλίων χωρίς λόγια
Βλέπεις ό,τι βλέπω; Το ζήτημα του εννούμενου θεατή στις ταινίες που απευθύνονται σε παιδιά
Βιβλιογραφία
Εικονογράφηση

[Περισσότερα...]