Γιατί Δεν Έκατσα Καλά
€18,00 €16,20
Το πολιτικό ανάστημα δεν μετριέται με την ικανότητα να προσαρμοσθεί στον κοινό παρονομαστή της κοινής γνώμης, αλλά από τη δύναμη να ηγηθεί μιας εκστρατείας υπέρβαση.
Από τον χειμώνα του 1999, η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση είχε μπει σε τροχιά εφαρμογής. Το ερώτημα είναι γιατί ο κ. Σημίτης ενέδωσε σε πιέσεις και επέτρεψε την αποδόμησή της.
Η μαθητιώσα νεολαία ζούσε τη φαντασίωσή της να δημιουργήσει τα δικά της μικρά Πολυτεχνεία. Όμως, σε συνθήκες Δημοκρατίας, οι όποιες αντιπαραθέσεις δεν μπορεί να είναι παραβατικές.
Τα ΜΜΕ απέτυχαν στον κύριο ρόλο τους και τελικά λειτούργησαν ως εργαλείο χειραγώγησης της κοινής γνώμης.
Ο εκπαιδευτικός συνδικαλισμός στάθηκε η κακή μοίρα της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. Δεν επέτρεψε έναν ουσιώδη διάλογο με τους εκπαιδευτικούς.
Η εμπειρία της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης υπογραμμίζει την ανάγκη να απελευθερωθεί η Αριστερά, επιτέλους, από ξεπερασμένες ιδεοληψίες.
Ο δρόμος της προόδου είναι στρωμένος με αποτυχίες, αλλά είναι η απρόσμενη επιτυχία που, τελικά, κάνει τη διαφορά.
Πρόλογος
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ: Η ανάληψη του Υπουργείου Παιδείας (1996), Η κρίση στην Παιδεία, Διλήμματα και επιλογές στην υλοποίηση της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, Αρχές της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, Η ενσωμάτωση βασικών αρχών στην Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, Τα πρώτα «σκιρτήματα» της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, Η Διακήρυξη των Δελφών (Ιανουάριος 1997), Από τους Δελφούς στον Νόμο 2525 (Αύγουστος 1997)
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΟΜΕΣ: Το Νομοθετικό Πλαίσιο και η νέα δομή του εκπαιδευτικού συστήματος, Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών , Ολοήμερο Σχολείο, Ενιαίο Λύκειο, Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Διά Βίου Εκπαίδευση: Προγράμματα Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) και Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), Ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και επάρκεια των εκπαιδευτικών, Ειδική Αγωγή, Άλλες τομές της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης
ΤΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ, ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ: 1996-1998: Πιέσεις, αντιπαραθέσεις και πρώτες συγκρούσεις, Σεπτέμβριος 1998-Ιούλιος 1999: Το χρονικό των καταλήψεων, η Πρόταση Μομφής και οι εξετάσεις του Ιουνίου του 1999, Σεπτέμβριος 1999-Απρίλιος 2000: Σταδιακή ύφεση, Η αποδόμηση της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, Επίλογος, Βιβλιογραφικές παραπομπές
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: 1. Η Διακήρυξη των Δελφών – Αποσπάσματα Εισήγησης στη Σύνοδο των Πρυτάνεων 24-26.01.1997 «Προς ένα αναβαθμισμένο λύκειο και μια ανοικτή Τριτοβάθμια Εκπαίδευση – Προτάσεις για διάλογο», 2. Νομοθεσία Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της περιόδου 9/1996-4/2000, 3. Αποσπάσματα από το Φυλλάδιο ΥΠΕΠΘ Μετά το Γυμνάσιο, τι;, 4. Αποσπάσματα από το Ενημερωτικό Φυλλάδιο ΥΠΕΠΘ Τεστ Δεξιοτήτων, 5. Διεύρυνση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, 6. Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών που χρηματοδοτήθηκαν από το ΕΠΕΑΕΚ, 7. Προγράμματα Σπουδών Επιλογής ανά επιστημονικό άξονα
Ευρετήριο κυρίων ονομάτων
Ευρετήριο εφημερίδων και περιοδικών