Λογότυπο Βιβλιοπωλείου Gutenberg

Σύγχρονες Προσεγγίσεις στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου

25,88 23,29

Σύγχρονες Προσεγγίσεις στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου

25,88 23,29

    • Κωδ. Ευδόξου:
      32029
    • Εκδόσεις:
    • ISBN:
      978-960-402-205-2
    • Έκδοση:
      1η, Σεπτέμβριος 2005
    • Κωδ. καταλόγου:
      402205
    • Εξώφυλλο:
      Μαλακό
    • Σχήμα:
      17 x 24
    • Σελίδες:
      374
Περιγραφή

Η εκπνοή της δεύτερης χιλιετίας σημαδεύτηκε με την αναγνώριση της καθοριστικής σπουδαιότητας της προσχολικής ηλικίας, ως της πιο σημαντικής περιόδου της ζωής του ανθρώπου αναφορικά με τη μεγιστοποίηση της ανάπτυξής του, τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του και τη θεμελίωση της εκπαίδευσής του. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο σαφής η ανάγκη συστηματοποίησης και αναβάθμισης του έργου που επιτελείται στο νηπιαγωγείο, αφού όχι μόνο παρατηρείται μια ραγδαία αύξηση των γνώσεων σε όλους τους τομείς, αλλά ταυτόχρονα γίνεται πιο έντονο το ενδιαφέρον για το παιδί της προσχολικής ηλικίας και η συνειδητοποίηση του ρόλου που επιτελεί το νηπιαγωγείο στα πρώτα κρίσιμα χρόνια της ζωής του.
Σ’ έναν διαρκώς και ραγδαία μεταβαλλόμενο κόσμο, στον οποίο έχουν διαμορφωθεί νέοι τύποι διδασκαλίας-μάθησης και νέοι ρόλοι στην εκπαιδευτική διαδικασία, επιβάλλεται προβληματισμός, αναζήτηση, έρευνα και επικοινωνία για τα θέματα της παιδείας. Χρειάζεται συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ όλων των λειτουργών, ακαδημαϊκών, ερευνητών και ενεργών εκπαιδευτικών πάνω στα σύγχρονα θέματα, τάσεις και προβλήματα που θα έχουν ενεργητική επίδραση στη σύγχρονη κοινωνία, οδηγώντας σε αποτελεσματικότερη παιδεία. Θα λειτουργήσουν προληπτικά για προβλήματα που πιθανόν να παρουσιαστούν, θεραπευτικά για όσα έχουν διαγνωστεί και ενισχυτικά για προγράμματα που θα πραγματωθούν.
Σε τούτα τα χρόνια, το βιβλίο αυτό αποκτά ιδιαίτερη αξία και συμπληρώνει ένα κενό στον τομέα της προδημοτικής εκπαίδευσης. Προσπάθειά του είναι να συνδυάσει την επιστημονική παιδαγωγική με την πρακτική πληροφόρηση και ευελπιστεί να αποτελέσει πολύτιμο εγχειρίδιο για όσους ασχολούνται, νοιάζονται και πονούν για το παιδί της προσχολικής ηλικίας, την αγωγή και την παιδεία του.

Περιεχόμενα

Οι συγγραφείς του τόμου
Πρόλογος
Εισαγωγή
Γνωστική ανάπτυξη στο νηπιαγωγείο
Ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας
Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίας
Η αγωγή των συναισθημάτων στο νηπιαγωγείο
Ειδική εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο. Η έννοια της διαφοράς στο σχολείο: προβληματισμοί και προτάσεις
Η συνεργατική μάθηση αρχίζει από το νηπιαγωγείο
Πληροφορική και σύγχρονη εκπαιδευτική τεχνολογία στο νηπιαγωγείο
Η ανάδυση του γραμματισμού στο σχολείο και στο σπίτι
Μοντέλα ανάπτυξης προαναγνωστικών και αναγνωστικών ικανοτήτων και εκπαιδευτικές εφαρμογές
Χριστιανική αγωγή στο νηπιαγωγείο
Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου στο μουσείο: Ανεπανάληπτη εμπειρία ή χάσιμο χρόνου; ||Γεωγραφικές έννοιες στο νηπιαγωγείο
Εικαστική έκφραση στο νηπιαγωγείο
Θεατρικό παιχνίδι στο νηπιαγωγείο ||Η μουσική και οι δραστηριότητές της στο νηπιαγωγείο
Μουσική και κίνηση: Η συμβολή της κίνησης στη μουσική αγωγή των παιδιών της προσχολικής ηλικίας
Φυσική αγωγή στο νηπιαγωγείο
Σχεδιασμός διδακτικού υλικού στις φυσικές επιστήμες: Η περίπτωση της προσχολικής ηλικίας
Το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθηματικών στο Νηπιαγωγείο
Περιβαλλοντική εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο
Αγωγή υγείας στο νηπιαγωγείο
Χώρος και εκπαιδευτικό περιβάλλον στο σύγχρονο νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση στο νηπιαγωγείο

[Περισσότερα...]